Masterclasses, Leergangen en Workshops voor Salesmanagers, Accountmanagers en werkzoekenden

Crisis biedt kansen! Niet alleen binnen ons netwerk, maar ook binnen ons eigen bedrijf zien we daarvan het bewijs. In deze ‘barre tijden’ zijn er voldoende bedrijven waarmee het gewoon goed gaat. Ook in branches die te maken hebben met tegenvallende resultaten en waarin regelmatig bedrijven faillissement moeten aanvragen. Het zijn niet de persé de sterkste of slimste bedrijven die floreren. Maar het zijn de bedrijven die zich het beste weten aan te passen. Wat is de sleutel tot overleven? Of beter: hoe ga je weer leven in plaats van overleven? Om je te helpen om deze vragen te beantwoorden, organiseren wij de komende maanden verschillende (vormen van) bijeenkomsten.

Masterclass Salesmanagement
Beter gezegd: Leiderschap in Sales Management
Er is een groot verschil tussen management en leiderschap. Op de site http://www.echtleiderschap.nl wordt dit verschil duidelijk uitgelegd. De bekendste schrijver op dit gebied is Covey. In deze Masterclass begin je in de eerste bijeenkomsten met de basis van leiderschap: richting geven (waarbij theorie uit NIMA Marketing wordt gebruikt). Daarna bepalen we wat inspirerend leiderschap voor jou betekent. Daarbij gebruiken we o.a. de gedachtegang die je terugvindt in dit filmpje. Verder ontdek je hoe je Neuro Linguïstisch programmeren (NLP) kunt gebruiken in het leiden van jouw medewerkers. Als laatste gebruik je de DISC-persoonlijkheidsanalyse om de opstelling van je verkoopteam in relatie tot de verkoopstrategie te bepalen.

Masterclass Accountmanagement
Accountmanagement gaat over mensen, relaties en vertrouwen en gaat veel verder dan verkopen
Verkopen is een vak en accountmanagement gaat zelfs nog verder. In het ‘ouderwetse verkopen’ krijg je aangeleerd hoe je klanten kunt overtuigen en weerstanden overwinnen. Die stijl van verkopen gaat vooral over het belang van de verkoper. In Accountmanagement bouw en onderhoud je relaties. Samen met deze relaties bouw je succes. Accountmanagement gaat dus primair over mensen, relaties en vertrouwen. In deze masterclass nemen we de deelnemers mee in ‘oude geheimen’, zoals: Neuro Linguïstisch Programmeren (NLP), Wet van de Aantrekkingskracht (WVA), klanttypologie en psychologie op basis van persoonlijkheidsanalyse (DISC) en de basisbeginselen van Marketing (NIMA A). In interactieve bijeenkomsten passen we de basis van deze oude geheimen toe in de dagelijkse activiteiten binnen Accountmanagement.

Leergang Renderend Businessmodel
In enkele actieve bijeenkomsten bouw je interactief een renderend businessmodel
Je werkt harder dan ooit en de focus is op kosten besparen en verkopen. Toch levert dit (op termijn) onvoldoende op en maak je je zorgen om het voortbestaan van je bedrijf. Wat moet er gebeuren om al die inspanningen te laten renderen? Want aan het eind van de streep moet er wel iets over blijven. Bestaande businessmodellen zijn vaak te star en ademen niet mee met de markt. Het Businessmodel Canvas werkt wezenlijk anders. Op basis van dit model word je in deze leergang meegenomen om op een interactieve manier dit dynamische renderende model te bouwen. Inmiddels hebben we meerdere relaties hiermee een andere weg laten inslaan en hebben we in samenwerking met Saxion enkele colleges gegeven. Meer informatie over het (open!) Businessmodel Canvas vind je hier.

Workshops Personal Branding
Pragmatische korte bijeenkomsten voor werkzoekenden
Ben je op zoek naar een nieuwe baan, maar lukt dit maar steeds niet? En is het voor jou onduidelijk waarom jij niet wordt geselecteerd voor die baan waarvoor je zelf de perfecte kandidaat denkt te zijn? Dan ben je helaas niet de enige.
In enkele pragmatische workshops helpen we je om weer in je kracht te komen staan. Weet waar je voor staat en weet wat bij je past! Straal je dat ook uit? Dan vergroot je de kans om de passende baan te vinden en ervoor in aanmerking te komen. In het afgelopen jaar hebben we hierbij al tientallen mensen met succes geholpen. Kijk maar eens hier voor enkele voorbeelden.

 

Data volgen binnenkort op http://www.visie.com

 

Plaats een reactie